İçeriğe geç

Ürün Servise Kaç Kere Gittikten Sonra Değişim Hakkı Doğar

Bir ürün kaç defa garantiye giderse yenisi verilir?

Garanti süresi, malların teslimi ile başlar. Garanti süresi içerisinde gerekli onarımlar ücretsiz olarak yapılır. Onarım için bırakılan ürünler en geç 30 gün içerisinde onarılmalıdır. Garanti süresi içerisinde aynı arızayı iki kez veya farklı bir arızayı dört kez yaşayan bir cihaz ücretsiz olarak değiştirilir.

2 kere değişim yapılır mı?

Değişim işlemi bir kez yapılır, ikinci kez değişim işlemi yapılamaz.

Mağaza değişim yapmak zorunda mı?

6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, mağaza veya işyerlerinde görüntülenerek satın alınan ürünler için cayma hakkı tanımamaktadır. Mağazalar, yasal olarak, herhangi bir sebep göstermeden satılan malları geri almakla yükümlü değildir.

Satın aldığım ürün kısa bir süre içerisinde arızalandı fakat onarım yaptırmak istemiyorum değişim veya para iadesi hakkım var mıdır?

Cevap: Evet, satın alınan ürün arızalıysa (bozulması halinde), tüketicilerin iade, ürünün ayıpsız eşdeğer bir ürünle değiştirilmesi, ayıp oranında fiyat indirimi veya ürünün tüketiciye tesliminden itibaren iki yıl içinde ücretsiz onarım hakkı vardır. Tüketici dilediği tüm hakları kullanmakta serbesttir.

Bir cihaz kaç defa servise giderse değişir?

Cihazınız aynı arızadan dolayı üst üste üç kez çalışmaz hale gelirse yeni cihaz talep etme veya para iadesi alma hakkınız bulunmaktadır ancak ürününüz çeşitli sebeplerden dolayı çalışmaz hale geldiği için yapabileceğiniz bir şey yoktur.

Birebir değişim garantisi nedir?

Kullanıcı hatası olmayan ve garanti kapsamında olan ürünlerde, ürünün tamiri mümkün olmayacak şekilde üretilmiş olması ve değiştirilebilen parça içermemesi halinde ürün ücretsiz olarak yenisi ile değiştirilerek tarafınıza gönderilecektir.

Değişim yapılan ürün tekrar değişim yapılır mı?

Herhangi bir nedenle değişimi yapılmış ürünlerin iadesi mümkün değildir.

Alışverişte tüketici hakları nelerdir?

Yürürlükteki yasal hükümler ve düzenlemeler çerçevesinde, tüketicilerin çevrimiçi alışveriş yaparken diğerlerinin yanı sıra aşağıdaki hakları vardır: Cayma hakkı, malların teslimatını kontrol etme hakkı, iletişim bilgilerini talep etme hakkı. … Güvenli ödeme koşullarının garantisi … Tahkim kuruluna başvurma hakkı … İletişim ve müşteri hizmetleri hakkı22 Ara 2023

Değişim hakkı kaç gün?

1. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Satış Yönetmeliği uyarınca Alıcı, satın aldığı ürünü teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin cayma hakkını kullanarak iade edebilir.

Değişim yapmayan mağaza nereye şikayet edilir?

Uyuşmazlık konusunda Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurabilirsiniz.

Ayıpsız misli ile değişim ne demek?

Satıcı, alıcının seçim hakkını kullanmasını, derhal ayıpsız benzer bir malı teslim ederek ve uğradığı bütün zararı tazmin ederek engelleyebilir. Alıcı, sözleşmeden dönme hakkını kullanır ve şartlar bunu haklı kılmazsa, hâkim satılan şeyin onarılmasına veya satış bedelinin indirilmesine karar verebilir.

Değişim var iade yok yasal mı?

HİZMETLERDE DE CAYMA HAKKI VAR Özlem Şen, “Satın alınan hizmet, online kurs veya ders gibi bir hizmet ise tüketici, hizmet sözleşmesinin akdedildiği andan itibaren cayma hakkını kullanabilir.” diyor. Örneğin iade yapılamayacak durumlar olsa bile kanunda “kişi, herhangi bir gerekçe göstermeksizin 14 gün içinde cayma hakkını kullanabilir.”

Ayıplı malın yenisi ile değiştirilmesini isteme hakkı nedir?

4077 sayılı Kanunun 4. maddesine göre; ayıplı mal teslimi halinde tüketici, malın ayıpsız misli ile değiştirilmesini, ayıp oranında bedel indirimi veya ücretsiz onarımı isteme gibi sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.

Garantili olan üründen servis ücreti alınır mı?

Tüketicinin, Kanun’un 11. maddesinde sayılan seçimlik haklarından ücretsiz onarım hakkını seçmesi halinde satıcı, işçilik gideri, yedek parça bedeli veya başkaca hiçbir ücret talep etmeksizin malı onarmak veya onarmak zorundadır.

Tüketici hakları nelerdir 5. sınıf?

Bunlar arasında; “temel ihtiyaçların karşılanması hakkı”, “sağlık ve güvenlik hakkı”, “bilgi edinme hakkı”, “eğitim hakkı”, “tazminat hakkı”, “sağlıklı yaşam hakkı”, “çevre hakkı”, “ekonomik çıkarların korunması hakkı”, “oy kullanma hakkı” ve “temsil edilme, örgütlenme, duyulma hakkı” yer almaktadır (Kepenekci ve Ökdem, 2013…

Garantisi olan ürün değişir mi?

Tüketici, kusura uygun bir geri ödeme talep edebilir. Tüketici, mümkünse ürünün yeni veya daha kaliteli bir modelle değiştirilmesini talep edebilir. Satıcı ürünü yenisiyle değiştirmeyi kabul ederse, şirket ürünü 30 gün içinde tüketiciye teslim etmelidir.

Azami tamir süresi aşılırsa ne olur?

Ürünün onarımı için gereken azami sürenin aşıldığı hallerde tüketici, ürünün ücretsiz veya bedelsiz olarak yenisiyle değiştirilmesini talep edebilir. Tüketicinin bu talepleri karşısında satıcı, dağıtıcı, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçı tüketiciye karşı bir zincirleme sorumluluk taşır.

Garantisi devam eden ürüne servis ücreti ödenir mi?

Garanti süresi içerisinde ürün, malzeme, işçilik veya montaj hatalarından dolayı arızalanırsa işçilik, parça veya başka bir ücret talep edilmeden tamiri yapılır.

Garantiden değişen parçanın garantisi olur mu?

Bu diğer değiştirilen ürünün garanti süresi ne kadardır? Garanti Belgesi Yönetmeliği’nin “Değiştirilen Malın Garanti Süresi” başlıklı 10. maddesinde: “Garanti başvurusu sırasında değiştirilen malın garanti süresi, satın alınan malın kalan garanti süresi ile sınırlıdır.” hükmü yer almaktadır. Hükümler fiyata dahildir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

mecidiyeköy escort Gaziantep Tesettürlü Escort